Saturday 22 September 2012

Plan for IUI, TAPI....

hr tu follow up lagi dgn doc adilah..doc scan mcm biasa dan alhamdulillah xde bleeding dah belakang rahim mcm before laparoskopi hr tu..

cumanya masa 1st nak period after Lucrin treatment tu period pain la jugak..

tapi doc kata mcm xsempat je saya nak buat IUI sbb doc nak cuti belajar. bulan 10 baru ada n kena follow up balik..

so doc bagi clomid dan asid folik..memula igt nak g beli kat farmasi sbb kalo beli kat hospital ni mahal sket..doc adilah kata farmasi yg plg murah harga ubatnya ialah farmasi AA farmasi kat Bangsar..area restoran mahbub..tapi finally decide utk beli je kat farmasi hospital pantai tu (company x cover utk ubat kesuburan).. sebab masa tu takut xsempat masuk opis..saya n en nixa amik halfday je..kesian en nixa cuti dah tgl sikit je utk tahun ni sebab temankan istrinya ni pegi follow up doc..semoga x sia2 la pengorbanan en nixa..aminnn..

so skang saya kena makan clomid la utk 5 hari n asid folik kena makan sehari sekali..makan time malam je..

nanti masa next follow up doc tgk mcm mana samaada blh proceed IUI or macam mana..

mcm2 dugaan nak hujung2 tahun ni...


*******************************************************************
pastu tetiba pulak insurans nak terminate polisi saya lepas dpt tau saya ada endo stage 4..alasannya, sebab dah stage 4..kalo stage awal depa boleh accept..ade ke patut..I bayar ontime tau!xpenah skip or lambat!.

pastu agen insurans saya tlg buat rayuan..so depa xjd nak terminate, cumanya polisi berubah jd insurans tu xcover utk apa2 penyakit berkaitan cyst n endometriosis tp still kena bayar sama jugak..rm150..memula rs mcm bengang la jugak..bukan salah saya pun...mana la tau nak kena penyakit ni..sedih tau..tp last2, accept jela..dah takdir Allah agaknya... :)

***********************************************************************

kdg2 ter pk..berjaya ke usaha saya nak pregnant skang ni..dgn mcm2 keadaan yg memaksa diri utk jd stress..esp kat opis la...

sib baik en nixa sgt supportive..

tahun ni betul2 saya fokus utk berubat nak bagi pregnant..hopefully saya berjaya atasi stress dan mcm2 dugaan ni dgn hati yg aman, dgn perasaan yg redha..aminnnnn..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin