Thursday 1 November 2012

duphaston oh duphaston..ke femoston?marathon?

saje je merepek buat tajuk entry..hahahhahahha

oklah,sambung update..

last check up dgn doc cantik baru dpt tau yg saya allergy duphaston..

tu psl jerawat besar2 tumbuh bnyk sampai dlm telinga pun ko nak tumbuh!huhuhu..

masa jerawat tumbuh dlm telinga tu saya terkorek telinga n telinga terluka kat bhgn dlm..pastu saluran telinga bengkak n sakit ya amat..pegi Pusrawi doc bagi antibiotik..dah habis antibiotik telinga lagi sblh pulak sakit..jerawat tumbuh kat telinga lain pulak...nasib ada dua telinga je..kalo ada sepuluh telinga?? *pengsannnnnnnnnnn ;p

sebab duphaston la muka habis berjerawat dan berparut.sabo je lah..

doc adilah kate mmg ada kes patient dia allergy dgn duphaston..so nak tak nak saya kena amik ubat yg mahal sket la utk ganti duphaston bila diperlukan..ubat tu pulak GL tak cover.doc kate harga dlm 140 lebih utk dua kotak..

saya on je la..bistu dah allergy duphaston terpaksala cari ubat lain..kang muka dan telingaku bengkak2 lagi.. ;(

pastu doc cantik scan (TVS), tengok telur xbnyk..so kena amik darah utk cek betul ke saya tak bnyk bertelur..hehehe..tapi resultnya blm dpt lagi..sample darah hantar ke singaporeutk di test..tu yg lambat..jauhnye darah saya 'berjalan' ye..sampai singapore dah..belum nak balik msia lagi..haha..

dipendekkan cerita, kena amik clomid utk 5 hari..

********************************************

hari ni jumpa doc cantik lagi..buat TVS..tengok telur satu je besar..doc nak minimum 3,baru chances nak preggy tu ada..pastu dinding rahim xtebal..doc kate effect dr clomid..(baru tau clomid blh nipiskan dinding rahim)

so tadi doc suh makan femoston pulak..utk tebalkan dinding rahim...pastu next week jumpa doc balik..

oh ye..femoston tu sejenis ubat hormon..so GL tak cover..bayarla rm59.80..saya amik kat pusrawi je..kalo kat hospital pantai harga dia rm69.90..

nila femoston..cantik tak?hehehhe

 
 


****************************************

saya dah rindu nak teruskan duty jd 'menteri pelancongan' en nixa..tahun ni tahun yg kitrog plg slow utk aktiviti jalan2 versi bajet sbb bg komitmen kat usaha utk pregnant..saya start dr bulan feb tahun ni..nak setahun jugakkan bila campur kena operate, mgu2 dlm pantang dsbnya..hehehhe

andaikata saya dan en nixa dah sampai ke tahap plg tgi iaitu IVF, dan tak berjaya jugak lagi, kami dorang nak stop dulu kot treatment..

sampai tahap ni pun saya dah rase penat sgt...penat makan ubat,korban masa,cuti en nixa,duit,tenaga,career pun mcm effect sket tahun ni,berat badan naik sbb xboleh exercise/lasak2 sgt..effect ubat..mcm2 dugaan la..

insyaAllah selagi belum cuba sampai habis, saya takkan berenti berusaha dan berdoa..

so sapa yg dah tau mcm mana org2 TTC ni berusaha, jgnla senang2 tanya isu2 sensitif pd org TTC ye..kami dah berusaha, cuma rezeki yang belum tiba..insyaAllah ada..aminn (",)



1 comment:

  1. salam femoston tu tu u ambil macam mana?

    ReplyDelete

LinkWithin