Monday 5 November 2012

Pengganti Duphaston..-> Utrogestan

tadi follow up dgn doc cantik lagi..buat TVS (scan) mcm biasa dan alhamdulillah doc cantik cakap dinding rahim dah tebal..

bila tgk muka doc mcm gembira je, saya pun rs senang hati la..maksudnya saya serasi la dgn femoston tu..ubat tebalkan dinding rahim..

tapi femoston tu doc suh saya amik yg tulis no 1 je..kirenye yg warna pink jela (refer gambar dlm entri TTC sebelumnya)..makan 1biji pagi dan sebiji malam..pastu 1biji lagi kena masukkan kat 'bawah' time pagi..

tak selesa sgt ubat yg kna masuk2 ni..huhuhu..tp terpaksa la masukkan jugak..kata nak berubat,kannnn :)

yg kelakarnya, dua bijik ubat terjatuh dlm lubang toilet bila saya buang air..lambat betul ubat tu larut ye..dah jatuh xkan nak amik balik..yekk..kekeke

***************************************************

doc tgk telur pulak alhamdulillah yg besar hr tu dah ovulate..ada lagi yg besar, tp xcukup besar sgt la..doc kata kalo dah ovulate telur2 lain tu nanti dah xpakai dah..penat je 'ahkak' ber'telur'..hahahha :D

hari ni hari ke 16..so doc suh saya beli ubat Utrogestan utk kuatkan rahim..rahim saya x cukup kuat kot..ubat ni mahal..sekotak dlm rm130++ kalo beli kat luar..saya kena amik utk 15 hari,so dua kotak..

nasib baik doc suggest suh amik kat doc Wong..dapatla rm156 utk dua kotak..igtkan doc Wong ni kat klinik mana, rupenye kat hospital pantai jugak..bilik B005..

doc adilah kata oleh sbb saya allergy duphaston, maka kena amik la Utrogestan..ubat ni masuk 'bawah' lagi..dua biji setiap pagi dan malam..kalo ditakdirkan saya pregnant, kena amik ubat ni selama 3 bulan (trimester) pertama...wuhuhuhuhuhuhu..

ubat ni GL company tak cover..bayar sdn bhd..pejam mate je la kan..nak buat camane lagi :)

ni la rupe ubat ni..

ni kotak dia..


ni la rupe ubat tu..mcm mana nak masukkan?besar!2 biji pulak tu...mak tolong!

Utrogestan dari tepi..

  

***********************************************

my progress is... kalau hari ke 35 masih belum ABC (Allah Bagi Cuti), kena buat UPT..dan jumpa doc balik after 10 days dr UPT..

tapi kalau ABC, hari ke2 or ke3 dtg follow up balik utk terus ke next step iaitu IUI..

so wait n see je la ape plan Allah utk saya lepas ni..

pada TTC-ian, jgn give up..teruskan berusaha selagi terdaya..

Never CRY before you TRY..

* peace no war (",)

~AxaNixa~


No comments:

Post a Comment

LinkWithin